Do czego potrzebna jest
diagnoza potrzeb?
Zerknij poniżej dla kogo i w jakim celu
wykonuję diagnozy potrzeb szkoleniowych i rozwojowych.
Dla kogo wykonuję diagnozy
Zapraszam do współpracy:
Firmy szkoleniowe
Firmy rodzinne
Start-up'y
Inne MMŚP
Kiedy po diagnozę?
Firmy zwracają się z pytaniami o diagnozę w sytuacjach:
Rozwiązanie problemu
Poszukują pomocy w rozwiązaniu problemów, które często sami w zarysie widzą i czują, lecz dla pełnego ich zrozumienia potrzebują niezależnego, obiektywnego i profesjonalnego spojrzenia.
Zamów diagnozęSpadek wyników
Widzą pogarszające się wyniki finansowe i operacyjne i chcą zdiagnozować prawdziwe przyczyny zaistniałej sytuacji
Zamów diagnozęPodniesienie jakości
Dążą do podniesienia jakości funkcjonowania organizacji poprzez identyfikację obszarów największego wzrostu.
Zamów diagnozęKluczowe decyzje
Są w momencie podejmowania strategicznych decyzji dotyczących kierunków rozwoju firmy.
Zamów diagnozęNiezależne spojrzenie
Potrzebują z dystansem spojrzeć z na sytuację firmy i dokonać jej niezależnego przeglądu.
Zamów diagnozęPrzegląd budżetów
Widzą tzw. „przepalane budżety”, szczególnie w obszarze marketingu i wsparcia sprzedaży.
Zamów diagnozęInformacja rynkowa
Otrzymują od rynku sygnały o tym, że ich produkty i usługi stają się mało konkurencyjne.
Zamów diagnozęInne sytuacje
W innych, niestandardowych sytuacjach, w których istnieje potrzeba rozwiązania specyficznych problemów biznesowych.
Zamów diagnozęSprawdzona metodyka i doświadczenie
W zakresie diagnozy wykorzystuję wypracowaną przez lata metodykę, która z jednej strony prowadzi firmę przez wszystkie niezbędne kroki diagnozy, natomiast z drugiej strony, pozwala na dostosowanie jej wymogów do wielkości organizacji, w której jest przeprowadzana. Diagnoza to dogłębne spojrzenie na: +18 kluczowych obszarów każdego biznesu.
Patryk Piłat
diagnosta biznesowy, konsultant

METODY DIAGNOSTYCZNE
W procesie diagnozy organizacji posługuję się najczęściej następującymi metodami analizy firmy:
Konsultacje
Konsultacje 1:1 lub grupowe z przedsiębiorcą lub/i kluczowymi osobami w firmie oraz uczestnikami zgłoszonymi do projektu w ramach szkoleń dofinansowanych.
Wywiad
Rozmowy pogłębione (IDI - individual depth interwiev) z kadrą zarządzającą/pracownikami.
Badania ankietowe
Ilościowe badania kwestionariuszem samooceny kluczowych kompetencji, np. menagerskich.
Obserwacja
Obserwacja uczestnicząca na miejscu w firmie.
Analiza
Analiza finansowych i niefinansowych dokumentów firmowych.
Biały wywiad - OSINT
Analiza źródeł internetowych (media społecznościowe, strona internetowa, konkurencja)
Efekt końcowy - co otrzymujesz?
Diagnoza organizacji kończy się informacją zwrotną o tym, co w firmie działa dobrze, a co wymaga poprawy. Rezultat końcowy stanowi raport diagnostyczno-doradczy.
Diagnoza składa, w zależności od jej charakteru się m.in. z:
- Opisu procedury diagnozy oraz przyjętej metodyki jej wykonania;
- Szczegółowej charakterystyki zidentyfikowanych w wyniku diagnozy problemów organizacyjnych;
- Rekomendacji w zakresie usunięcia kluczowych barier wzrostu;
- Sugestii zmian w zakresie organizacyjnym, szkoleniowym, kadrowym, procesowym, zarządczym, i innym. Dodatkową wartością dodaną z diagnozy jest omówienie jej wyników z osobami zamawiającymi.
Dodatkową wartością dodaną z diagnozy jest omówienie jej wyników z osobami zamawiającymi.